zdrowe płatki śniadaniowe

Płatki śniadaniowe- jakie wybrać, jak je podawać?

Co wybrać na śniadanie? Przed takim wyborem może stanąć wiele osób, które zastanawiają się jak skomponować swoją dietę, tak by było w niej, jak najwięcej zdrowych wyborów. Samo jedzenie śniadania już jest zdrowym wyborem, choć wiele osób nie jest tego świadoma. Zamiast tego niektóre osoby rezygnują ze śniadania z samego rana, gdyż chcą zaoszczędzić czas i przez to sięgają od razu po obiad, kiedy już mienie pół dnia. Warto jednak to zmienić. Zdrowe płatki śniadaniowe to idealna propozycja na szybkie, ale pożywne śniadanie.

Płatki śniadaniowe- jakie wybrać?

Wybór płatków śniadaniowych jest tak naprawdę bogactwem możliwości. Można wybierać między płatkami owsianymi, płatkami jaglanymi, a także kukurydzianymi. Są to propozycje, które nie zawierają dodatku cukru, ale za to są równie pyszne zwłaszcza, jeśli zna się różne sposoby na to, jak je przyrządzić. Wybierając płatki owsiane, wspomaga się układ trawienny przez to, że są one bogate w błonnik, który poprawia perystaltykę jelit, a także wspomaga utrzymanie prawidłowej masy ciała. Jaglanka może przypaść do gustu tym osobom, które na co dzień mają dużo ruchu, gdyż zawiera ona szereg witamin wspomagających układ mięśniowy.

Jak podać płatki śniadaniowe?

Płatki śniadaniowe można podać tradycyjnie z mlekiem lub też zalać wrzątkiem i odczekać kilka minut. Jednak na podanie płatków śniadaniowych istnieją też inne metody, które są dużo bardziej efektowniejsze. Jednym z pierwszych pomysłów jest podanie płatków z jogurtem oraz owocami. Takie sposób jest bardziej urozmaicony, choć nadal zdrowy i niskokaloryczny. Owoce, które można dodać to między innymi truskawki, banan, winogrona, maliny, ale nie tylko. Wszystko zależy od wyobraźni kucharza. Jeżeli chce się nieco posłodzić swoje śniadanie, to można całość polać miodem. Jest to zdrowy sposób na posłodzenie płatków. Prócz tych pomysłów, jeśli nie ma się w domu świeżych owoców, to nic nie stoi na przeszkodzie, by sięgnąć po owoce suszone, na przykład daktyle czy też rodzynki. Warto wypróbować też innych połączeń.